субота, 3 грудня 2016 р.

Математичне «Поле Чудес»


Тема: Закріплення знань учнів при виконанні ділення з остачею. Перевірка ділення з остачею. Задачі на кратне порівняння двох добутків.
Мета уроку: Навчити учнів перевіряти результати ділення з остачею; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до уроків математики, циркового мистецтва.
Обладнання: картки, макет «Поле Чудес», відеозапис фізкультхвилинки, шаблон «Смайл уроку», ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: математичне «Поле Чудес»
Хід уроку:
1.                 Організація класу до уроку
1.1.         Привітання з учнями
Доброго дня, діти!
Діти: Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
-         А зараз давайте привітаємось з нашими гостями.
1.2.         Створення сприятливого психологічного комфорту
-        Пропоную учням обрати "Смайл уроку"серед запропонованих.
 
(Учням, що обрали"сумні" або занадто веселі смайли, раджу налаштуватися на роботу. Важливо використати цей прийом і наприкінці уроку, під час рефлексії. Учні можуть смайликом показати свої враження від уроку, чи змінився їх настрій за час уроку. Це дасть змогу вчителю проаналізувати свої помилки, знайти індивідуальний підхід до кожного учня).
-          
-         Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб  допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти.

-         Не гаймо часу, поспішаймо,
Наш урок-гру розпочинаймо!
Будем на уроці дружно працювати,
Про ОСТАЧУ все що, знаєм
 мусимо згадати!
Ведуча потягом:
-         Увага, здійснюється посадка потяга 3 клас, при вході показуємо свої знання!!!! Відправка через 5 хвилин.
Проведення гри «Потяг» ( ведуча потягу кожній дитині у швидкому темпі дає запитання що стосується попередньо вивчених тем, якщо відповідає правильно, то приєднується)
Вчитель:
Тож  ми приїхали на
«Поле Чудес» Математичне,
Звичайно, це для Вас  не звично.
Візьмемо участь у цікавій грі,
У вечері включимо на інтері її.
Тому глядачі телевізори вмикайте,
Коли буде реклама, разом з нами відпочивайте!
1.3.         Перевірка готовності учнів до уроку
В ході гри ми будемо відгадувати літери, проте їх відкрити ми зможемо лише після гарної та активної роботи над кожним із завдань.
-Тож розпочинаємо гру математичне  «Поле чудес»
2. Контроль, корекція та перевірка знань учнів
2.1. Вступна бесіда
2.2. Перевірка домашньої роботи (сектор «Дім»)
- Крутить барабан (______).
- Сектор «Дім» на барабані. Буква?
- Так!
- Зошити свої відкривайте,
Домашню уважно перевірте.
В кого виникли проблеми,
Не сидіть як королеви.
- Щоб відкрити букву, потрібно перевірити як ви виконали домашнє завдання.
- Молодці! Відкриваємо букву…
2.3. Робота на індивідуальних картках («сектор «Шанс»)
- Крутить барабан (______).
- Сектор «Шанс» на барабані. Буква?
- Ура! Букву я вгадала,
Шанс отримати оцінку маю.
На картці буду гарно працювати,
Букви на табло сміливо відкривати!
(індивідуальні картки)
Картка
1.                 Виконай ділення:


37:6=6
24:8=3
29:8=3
42:7=
45:7=
40:5=
44:5=


2.                 Розв'яжи рівняння
х·4=80
3.                 Розв'яжи задачу
Школярі посадили 24 саджанці тополь у 4 ряди порівну і 35 саджанців кленів у 5 рядів порівну. На скільки більше кленів, ніж тополь, в одному ряду?
2.4. Усний рахунок (сектор «Усний»)
- Крутить барабан(_______).
- Сектор «Усний» на барабані.
- Буква?
- Букву  зможемо відкривати,
Якщо чудово  й активно ділити
Таблицю добре треба знати,
Та чітко відповідь давати.
(робота над таблицею)
2.5. Каліграфічна хвилинка (сектор «Каліграфічний»)
- Крутить барабан (__________).
-                     Сектор «Каліграфічний» на барабані.
-                     Буква?
Щоб відкрилась та чудова буква,
Треба щоб кожна цифра, була мов кукла.
Вчитель:
-                     Тому, урок почнемо без зупинки,
З каліграфічної хвилинки,
Учні (разом):
Щоб оцінка була гарна,
Треба вивести старанно,
Кожну цифру, кожен штрих,
Клас працює, клас притих.
Вчитель(коли учні почали писати):
Каліграфічно щоб писати
Треба рівну спинку мати
Зошит класти навскоси
Гарнесенько пиши!
2.6. Математичний диктант (Сектор «Диктант»)
- Крутить барабан (______).
- Сектор «Диктант» на барабані. Буква?
Сектор «Диктант» на барабані,
Буква світить на екрані.
Щоб її змогли відкрити,
Уважно треба все робити.
1) Добуток чисел 0 і 7. (о)
2) Число 700 зменш у 100 разів. (7)
3) Добуток чисел 100 і 5. (500)
4) Частка чисел 9 і 1. (9)
5) 10 збільш у 3 рази. (30)
6) Ділене 400, дільник 100, знайти частку. (4)
- Ну а зараз перевіримо як ми впорались.
3. Закріплення матеріалу
3.1. Повідомлення теми та мети уроку
- Тож на сьогоднішньому незвичайному уроці ми з вами будемо закріплювати свої знання, виконуючи ділення з остачею, також будем розв’язувати задачі. Тож продовжуйте бути такими активними протягом цілого уроку, та станьте обов’язково всі переможцями сьогоднішнього  математичного «Поле чудес»
3.2. Робота над вправою 662. (сектор «Вираз»)
- Крутить барабан (_________).
- Сектор «Вираз» на барабані. Буква?
- Щоб чарівну букву  відкривати,
Вирази  уважно треба перевіряти.
Над ними гарно працювати
Ну звичайно не дрімати.
3.2. Робота над вправою 662. (сектор «Вираз») усно
Учні ланцюжком перевіряють чи правильно виконане ділення з остачею.
3.3. Робота над вправою 663 (письмово біля дошки)
Учні виконують ділення з остачею та перевірку за алгоритмом.
-                     Перш ніж ми будемо з вами виконувати ділення, давайте пригадаємо алгоритм
-                     «Перевірка ділення з остачею»
1)                Множу отриману частку на дільник.
2)                Додаю до отриманого добутку остачу.
3)                Порівнюю знайдене число з діленим: якщо це число дорівнює діленому, то ділення з остачею виконано правильно.
Відкриваємо наступну букву…
Реклама
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (під відеозапис «Черепаха Аха-аха»)
3.4. Робота над задачею 664. (сектор «Задач» ) КОЛЕКТИВНО
- Крутить барабан (_______).
- Сектор задач на барабані. Буква?
На сектор задач з вами потрапляєм,
Розв’язувати їх дуже полюбляєм.
Щоб літеру чудову  відкрити,
Треба з ними подружитись.
-                     Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.
План розв’язання
1)    Скільки кілограмів лимонів завезли до шкільної їдальні?
2)    Скільки кілограмів апельсин завезли до шкільної їдальні?
3)    У скільки разів більше завезли апельсинів, ніж лимонів?
Розв'язання
1)    4·2=8(кг) – завезли лимонів.
2)    8·6=48(кг) – завезли апельсинів;
3)    48:8=6(раз.)
Відповідь: у 6 разів більше завезли апельсинів, ніж лимонів.
3.5. Творча робота над задачею. Робота над задачею 665.
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно складають вираз за схемою: (3·4):(3·2)=2(раз.)
3.6. Творча робота над задачами. Робота над задачею 666.
Учні усно складають задачі за схемами.
- Молодці, відкриваємо букву…
3.7. Робота над задачею з логічним навантаженням («дзвінок другові»)
- Крутить барабан (______).
- Дзвінок другу на барабані. Буква?
- Є така буква в цьому слові.
Щоби букву цю відкрити,
Буду другові дзвонити,
Щось заплутався в задачі,
Він по них є справжній майстер.
1)                Гарбуз важить 2 кг та ще пів гарбуза. Скільки важать 3 такі гарбуза?
1)2+2=4(кг) – важить один гарбуз;
2)3*4=12(кг)
Відповідь: 12 кг важать 3 таких гарбуза.
2)                З-під воріт видно 32 лапи кошенят і цуценят. Скільки кошенят і цуценят може бути  у дворі? Назви всі можливі варіанти.
32:(4+4)=4(тв..)
-                     1 кошеня і 3 цуценят;
-                     2 кошенят і 2 цуценят;
-                     3 кошенят і 1 цуценя.
-                     Молодці, відкриваємо букву…

3.8.         Самостійна робота
Сектор «Плюс»
-                     Крутить барабан (_________).
-                     Сектор плюс на барабані.
-                     Отже, можеш назвати 3 букви, якщо вони є в цьому слові, то ми їх відкриємо.
-                     Є такі букви в цьому слові.
Щоб їх всіх відкрити,
треба ще щось нам зробити…
Завдання це є не важке,
Самостійна, от і все…
Вислів, букви якого розкривали учні протягом уроку:
«Доброта врятує світ»
4. Підсумок уроку
4.1. Інструктаж по виконанні домашнього завдання
Сектор «Приз» на барабані.
Щоденники швиденько всі відкрили,
Завдання схожі з тими, що на уроці робили.
Задачу уважно читайте,
Вдома таблицю повторяйте!
С. 106, впр. 667, задача 678.
4.2. Підсумкова бесіда
Ось уроку добігає кінець.
 Хто активно працював - молодець!
Що сподобалось вам, поділіться.
Що не вийшло у вас — не журіться.
- Яку тему ми закріплювали на сьогоднішньому уроці?
- Як ми перевіряємо ділення з остачею?
- Якщо в задачі зустрічається у скільки? На скільки? То які дії ми виконуємо?
- Що вам найважчим було на уроці?
- Що сподобалось найбільше?
От і пройшов наш чудовий урок,
У країні Математики зробили міцний крок.
Математичне «Поле чудес» ми створили,
І поїдемо на справжнє, як і говорили.
Кожен з нас учасником став,
У свої голівки щось відклав.
Ну звичайно в грі є переможці,
Ті, що не нудьгували ані трошки,
Активно та завзято працювали,
Чарівне слово ж разом відгадали.
4.2. Оцінювання учнів
Переможцями сьогоднішнього математичного «Поле Чудес» стали:
12-10 балів
Також учасники гри отримують … зароблені бали.
Всім іншим учням необхідно бути активнішими….
Дякую за сьогоднішній урок!
Готуйтесь до наступного уроку.


2 коментарі: