субота, 3 грудня 2016 р.

Інтегрований урок Тема: Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками.























Тема: Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками.
Мета уроку: ознайомити з різновидами писанок; повторити правила знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на пропорційну залежність величин; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до традицій українського писанкарства.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок-пізнання.
Хід уроку
1.                 Організація класу до уроку
1.1.         Привітання з учнями
-         Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці –
Що у нашім 3 класі – діти просто молодці!
-         Ну а зараз привітаємось із нашим гостем.
-         (доброго дня! Ми раді зустрічі з вами!)
1.2.         Створення сприятливого психологічного комфорту
-         Ну а зараз спробуємо підняти свій настрій, який буде з нами протягом цілого уроку.
-         Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
Зичу їм добра!
-         З таким гарним настроєм будемо працювати протягом цілого уроку.
1.3.         Перевірка готовності учнів до уроку
2.                 Актуалізація знань учнів
2.1.         Робота над загадкою
Для того щоб дізнатися з чим буде пов'язаний наш урок математики, спробуємо відгадати загадку.
Сяду я тихенько,
Розпишу яєчко:
Сонечко вшаную,
Квітку намалюю
Та на щастя людям
Потім подарую.
(писанка)
-         Так, це писанка. А на яке велике свято ми з вами виготовляємо, розмальовуємо писанки? (Пасха, Великдень)
-         Існує багато різновидів писанок, з якими ми з вами познайомимось. Але для цього нам необхідна ваша старанність та активність, для того, щоб ми склали вазу з різними писанками.
-         Для того, щоб ми з вами змогли відкрити цю цікаву книгу, потрібно розгадати кросворд. Тож будьте уважними.

Відповіді до кросворду
1.                 паска
2.                 Великдень
3.                 Ісус
4.                 гаївки
5.                 мальованки
6.                 крашанки
7.                 писанки
-         Молодці, ми змогли з вами підібрати ключ до цієї книги.
2.2.         Перевірка домашнього завдання
-         Перш за все ми потрапили на звичайну писанку.
-         То що таке писанки?
(Писанки – яйця, розписані спеціальним інструментом (писачком), а потім пофарбовані.)
-         Дякую. А для того щоб така чудова писанка була у нашій вазі необхідно перевірити виконання домашнього завдання.
-         Задача 932
-         (36:3):(36:6)=2 (раз)
-         Молодці, тож кладемо нашу писанку.
2.3.         Усний рахунок
Для того, щоб дізнатися яким інструментом розписують писанки, попрацюємо усно.
34:2= 17 (П)
19*5=95 (и)
6*13=78(с)
21*4=84(а)
26:2=13(н)
16*4=65(к)
31*3=93(а)
32:4*12=96 (р)                           
200:10=20(к)
40*4=160(а)
-         Так, писанкар чи писанкарка.
Вони кожен з елементів на писанці виводять акуратно, гарно, так і ми повинні писати в наших зошитах.
Молодці, Каліграфічна хвилинка
-         Записуємо число та класна робота.
-         Урок почнемо без зупинки, з каліграфічної хвилинки…
-         Молодці, гарно писали.
-         саме за допомогою писачка розписують писанки.


2.4.         Математичний диктант
-         На наступній сторінці нашої книги – крашанки.
То що таке крапанки?
(Крапанки – яйця, на які воском наносять крапочки і занурюють у барвник)

-         Щоб потрапила така чудова крапанка у вазу, потрібно гарно попрацювати над математичним диктантом.
1)    Зменшуване 400, від’ємник – добуток чисел 30 і 2.
2)    Перший доданок – частка чисел 600 і 6, другий доданок – добуток чисел 90 і 10. Знайдіть суму.
3)    Перший множник 25, другий – частка чисел 300 і 100. Знайдіть добуток.
4)    Суму чисел 15 і 20 збільшіть у 2 рази.
5)    Від добутку чисел 12 і 6 відніміть частку чисел 9 і 1.
6)    Ділене 72, дільник – частка чисел 8 і 8. Знайдіть частку.
Відповіді:
400-30*2=340
600:6+90*10=1000
25*(300:100)=75
(15+20)*2=70
12*6-9:1=63
72:(8:8)=72
-         Молодці, отримали ми крапанку.
3.                 Вивчення нового матеріалу
3.1.         Повідомлення теми та мети уроку
-         Як ви думаєте, чому наш урок має має таку загадкову назву – урок-пізнання?
-         Так, тому що ми будемо пізнавати щось нове про різні писанки, а також повторимо порядок дій у числових виразах, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. А також будемо розв’язувати задачі.
3.2.         Робота над вправою 934 (усно)
-         Тож перегортаємо наступну сторінку нашої книги. Як називається даний вид писанок?
-         (Шкрябанки, дряпанки - яйця фарбують у темний колір, а потім кінчиком голки вишкрябують орнаменти)
-          
-         Щоб таку гарну шкрябанку покласти нам у вазу, потрібно гарно далі працювати над вправою 934, та одразу пригадаємо про послідовність виконання дій.
80*(710-700)=800
501-7*15=396
233+28*3=317
(101+99):100*55:10=11
-         То яку за якою дією ми  виконуємо?
-         Молодці, і отримуємо в подарунок шкрябанку.
3.3.         Робота над вправою 935.
-         Перегортаючи наступну сторінку книги, дізнаємося про мальованку.
Мальованки – яйце, розмальоване пензликом. У роботу підходить гуаш, акварельні й навіть олійні фарби.
Та щоб така гарна мальованка дісталась нам, потрібно гарно потрудитись над вправою 935.
830+120:4-(89+107)*4=116
1)89+107=196
2)120:4=30
3)196*4=100*4+90*4+6*4=744
4)830+30=860
5)860-744=116
128:2+38*6-(674-438)=56
1)                674-438=236
2)                128:2=64
3)                38*6=228
4)                64+228=292
5)                292-236=56
-         Молодці, гарно попрацювали. Мальованка наша.
4.                 Закріплення знань учнів
4.1.         Робота над вправою 937 (усно в парах)
-         На наступній сторінці нас чекає дуже цікаві писанки, які мають назву бісерки. То які це бісерки?
Бісерки – це яйця вкриті візерунком із бісеру.
-         Нам потрібно вставити так числа, щоб рівності стали істинними.
6*5+4=34
7*8-6=50
28:7*9=36
64:8+7=15
-         Молодці, бісерна наша.
4.2.         Робота над задачею 939.
На наступній сторінці ознайомимося із мотанкою.
Мотанки – створені з видутого яйця за допомогою клею та барвистої нитки чи стрічки.

-         Щоб мотанку заробити, треба задачу розв’язати.
1)96:3=32(б.)- використали
2)14:7=2(л.) – в одному пакеті.
Молодці.
4.3.         Робота над вправою 938 (усно)
Наступна сторінка нам повідомить про крашанку.
Крашанки – яйця, пофарбовані в один колір різними природними барвниками.

(отримуємо крашанку за роботу над вправою)
Крашанка - це яйце, яке фарбували в один колір: червоний, жовтий, зелений, зрідка коричневий, синій. Раніше крашанки фарбувалися лише в червоний колір, тому що він символізував кров Христа, яка пролилася на хресті.
Легенда про крашанку
Коли Ісус ішов на Голгофу, то його мати - Марія - принесла йому сніданок - яєчка. Коли Ісуса розіп’яли, вона поклала їх внизу під хрестом. Кров його стікала на них, і вони стали червоними. Вона забрала їх, коли Ісуса зняли з хреста. А в неділю вранці, дізнавшись, що Ісус Христос воскрес, вона давала кожному червоне яйце зі словами: "Христос Воскрес!”.
-         Тож давайте кожен подарує сусідові по парті ту писанку, яку ми виготовили.
4.4.         Робота над вправою 940 (по варіантах)
За гарну та охайну роботу над вправою 940, дізнаємось про музей писанки.
1 вар. – СД=10см
2 вар. – МК=12 см

Архітектурна споруда у формі найбільшого у світі писанкового яйця стала візиткою Коломиї.
Унікальний музей писанки  приваблює відвідувачів з усіх країн.
Урочисте відкриття музею "Писанка" відбулося 23 вересня 2000 року, під час 10 Міжнародного гуцульського фестивалю.
Зараз музей володіє колекцією понад 6000 писанок, представлених з переважної більшості областей України (Тернопільської, Львівської, Вінницької, Черкаської, Кіровоградської, Одеської), а також з Пакистану, Шрі-Ланки, Білорусі, Польщі, Чехії, Швеції, США, Канади, Франції, та Індії. Деякі експонати були виготовлені ще на межі 19-20 століть.

4.5.         Робота над вправою 936 (складання кошика)
(160-70):30=3
(58+112)-(215-102)=57
(120:40)*5=15
48-4*3=36
(167+234)-125:25=396
48*2-(110-76)=62
5.                 Підсумок уроку
5.1.         Підсумкова бесіда (мікрофон)
-         Отже, що нового ми дізналися на уроці?
-         Які існують види писанок?
-         Яким інструментом розмальовують писанки воском? (писачком)
-         Як ми виконуємо дії в прикладах?
-         Назвіть компоненти дій.
-         В чому виникли найбільше труднощі?
5.2.         Оцінювання учнів
-         Тож за сьогоднішній урок ви отримали…
5.3.         Прощання з класом
-         Я сподіваюсь, що всім було цікаво сьогодні на уроці. Ми насправді з вами переконалися, що писанка – це неповторне багатство. Його треба берегти, як безцінний скарб! Нам слід пишатися ним перед усім світом.



2 коментарі: