субота, 3 грудня 2016 р.

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «Піснезнайка» В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ.

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «Піснезнайка» В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ.
Напередодні третього тисячоліття помітно збільшився попит на пошуки концепції нової школи та освіти. Виникла необхідність гармонізації ціннісних, духовних та практичних взаємин між людьми та зовнішнім світом.
Яскравим прикладом такого підходу до навчання є методико-педагогічна технологія «Піснезнайка». Використання якої дало можливість дітям легко засвоювати матеріал шкільної програми і водночас зберегти їх здоров’я, покращити працездатність, зекономити час для додаткових розвиваючих заходів. Програма розвиває дітей також і духовно, в наочних посібниках дуже багато елементів, які розповідають дітям про православну церкву, християнство, історію держави.
 Познайомившись з «Піснезнайкою» упевнилась у тому, що ця програма відповідає всім вимогам сьогодення. Так як вона дозволяє використовувати всі органи чуттів у процесі пізнання (а традиційна -  тільки два слух і зір). Навчання за цим проектом є оригінальним цікавим, зрозумілим для кожної дитини, з використанням засобів мистецтва без механічного зубріння, психоемоційної напруженості. Навчальні пісні записані на аудіо і відео  дисках сприяють невидному і комфортному засвоєнню базових знань з математики. Усі пісні створені на засадах музикотерапії і сприяють не тільки швидкому і комфортному засвоєнню математичних знань, а також нормалізують психоемоційний стан.
Я почала працювати за цією методологією з другокласниками, і коли помітила як швидко і міцно діти запам’ятовують складні для молодших школярів терміни, як виразно і легко вони виконують дії додавання і віднімання, спробувала скласти декілька навчальних пісень для уроків математики.
Хочу сказати, що коли складаєш вірші на відомі дітям мелодії, то час витрачається тільки на запам’ятання текстів, а мелодія звучить у голові сама собою. І діти у вільний час, на перервах, під час прогулянок наспівують знайомі мелодії з новим навчальним текстом. Тим самим легко засвоюють складні для зазубрювання правила.
Використовувала навчальні пісні на фізкультхвилинках, поєднуючи їх з танцювальними рухами. До кінця 2-го класу діти знали вже таблицю множення і вміли нею користуватися.

«Ти ж мене підманула»

2 х 2 =4       ДВА НА ДВА ЧОТИРИ БУДЕ, ЦЕ НІХТО З НАС НЕ ЗАБУДЕ;
2 х 3 =6       ДВА НА ТРИ – ЦЕ БУДЕ ШІСТЬ, Я СКАЖУ ВАМ ГАРНУ ВІСТЬ;
2 х 4=8       ДВА НА ЧОТИРИ БУДЕ ВІСІМ, ТЬОХНУВ СОЛОВЕЙ У ЛІСІ;
2 х 5=10     ДВА НА П`ЯТЬ – ТО ДЕСЯТЬ ЗНАЄМ, МИ ПРИРОДУ ЗБЕРІГАЄМ;
2 х 6=12          ДВА НА ШІСТЬ – ДВАНАДЦЯТЬ ЗНАЙ, КВІТКУ В ПОЛІ НЕ ЗРИВАЙ;
2 х 7=14     ДВА НА СІМ – ЦЕ ЧОТИРНАДЦЯТЬ, ЗВІРІ ТЕЖ НАС НЕ БОЯТЬСЯ;
2 х 8=16     ДВА НА ВІСІМ ШІСТНАДЦЯТЬ БУДЕ, БЕРЕЖИТЬ ПРИРОДУ, ЛЮДИ;
2 х 9=18     ДВА НА ДЕВ`ЯТЬ – ВІСІМНАДЦЯТЬ, МИ НЕ БУДЕМ ЛІНУВАТЬСЯ;
2 х10=20          ДВА НА ДЕСЯТЬ БУДЕ ДВАДЦЯТЬ, РАЗОМ ВЕСЕЛО НАВЧАТЬСЯ!



«Летка-єнька»

3 х 2 =6       ТРИ НА ДВА БУДЕ ШІСТЬ, ХТО ПРАЦЮЄ, ТОЙ І ЇСТЬ;
3 х 3 =9       ТРИ НА ТРИ - ДЕВ`ЯТЬ ЗВИЧАЙНО, МИ РОГЗАДУЄМО ТАЙНИ;
3 х 4=12     ТРИ НА ЧОТИРИ ДВАНАДЦЯТЬ БУДЕ, МИ ТАБЛИЦЮ НЕ ЗАБУДЕМ;
3 х 5=15     ТРИ НА П`ЯТЬ - П`ЯТНАДЦЯТЬ ЗНАЄМ, ТАТА Й МАМУ МИ КОХАЄМ;
3 х 6=18          ТРИ НА ШІСТЬ – ВІСІМНАДЦЯТЬ, БУДЕМ МИ ЗАВЖДИ СТАРАТЬСЯ;
3 х 7=21     ТРИ НА СІМ – ДВАДЦЯТЬ ОДИН, ТИ НА ЗЕМЛІ ТАКИЙ ОДИН;
3 х 8=24     ТРИ НА ВІСІМ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ, МИ ЗА МИР У ВСЬОМУ МИРІ;
3 х 9=27     ТРИ НА ДЕВ`ЯТЬ – ДВАДЦЯТЬ СІМ, ЗИЧИМ ЩАСТЯ МИ УСІМ;
3 х10=30         ТРИ НА ДЕСЯТЬ БУДЕ ТРИДЦЯТЬ, НАМ ЛІНИТЬСЯ НЕ ГОДИТЬСЯ!



«Розпрягайте, хлопці, коней»


4 х 2 =8       ЧОТИРИ НА ДВА – БУДЕ ВІСІМ, МИ НЕ СМІТЕМО У ЛІСІ;
4 х 3 =12     ЧОТИРИ НА ТРИ – ЦЕ ДВАНАДЦЯТЬ,
                                                      ЛЮБИМ ПЛАВАТЬ ТА КУПАТЬСЯ!
4 х 4=16      ПОМНОЖИТЬ НА ЧОТИРИ – ЗВІСНО БУДЕ ТО ШІСТНАДЦЯТЬ,                                                                       
4 х 5=20     А НА П`ЯТЬ -  ЦЕ Ж РІВНО ДВАДЦЯТЬ!
4 х 6=24     ЧОТИРИ НА ШІСТЬ – ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ, НЕ СИДІ В СВОЇЙ КВАРТИРІ;
4 х 7=28     ЧОТИРИ НА СІМ – ДВАДЦЯТЬ ВІСІМ, ЗАГАСИ БАГАТТЯ В ЛІСІ!
4 х 8=32     ПОМНОЖЕНО НА ВІСІМ – ТРИДЦЯТЬ ДВА,
4 х 9=36     НА ДЕВ`ЯТЬ  –  ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ,
                   ПІСНЕЗНАЙКА - ЗВАНИЙ ГІСТЬ!
4 х10=40    ЧОТИРИ НА ДЕСЯТЬ - СОРОК БУДЕ,
                   НІКТО ТАБЛИЦЮ НЕ ЗАБУДЕ!






 «Дважди два чотири»


5 х 2 =10 П`ЯТЬ НА ДВА , ТО БУДЕ ДЕСЯТЬ, ПОЗНАЄМ БЕЗМЕЖНИЙ ВСЕСВІТ;
5 х 3 =15 П`ЯТЬ НА ТРИ – П`ЯТНАДЦЯТЬ БУДЕ, БЕРЕЖИТЬ ПЛАНЕТУ ЛЮДИ;
5 х 4=20 НА ЧОТИРИ, ДВАДЦЯТЬ ЗНАЙ, НА ЧОТИРИ, ДВАДЦЯТЬ ЗНАЙ,
                                                                        ТА ПО ВСЕСВІТУ КРУЖЛЯЙ!     
5 х 5=25 П`ЯТЬ НА П`ЯТЬ -  ДВАДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ВСІ ПЛАНЕТИ МАЄМ ЗНАТЬ;
5 х 6=30 П`ЯТЬ НА ШІСТЬ, ТО БУДЕ ТРИДЦЯТЬ, НАМ ТЕРПІННЯ ПРИГОДИТЬСЯ;
5 х 7=35 НА СІМ БУДЕ ТРИДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ВСЕ НА СВІТІ ХОЧЕМ ЗНАТЬ;
5 х 8=40 П`ЯТЬ НА ВІСІМ –  СОРОК, ЗНАЙ, ТВЕРДО ЗНАЙ, ВІРНО ЗНАЙ, 
                                                                           РІДНИЙ КРАЙ НЕ ЗАБУВАЙ!
5 х 9=45 П`ЯТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – СОРОК П`ЯТЬ, ТРЕБА ВСІМ ТАБЛИЦЮ ЗНАТЬ;
5 х10=50 П`ЯТЬ НА ДЕСЯТЬ  -  П`ЯТДЕСЯТ,  ТІЛЬКІ ДЛЯ ДІВЧАТ …
                                                                 ТІЛЬКИ ДЛЯ ХЛОП`ЯТ!




«Там червона калина…»

6 х 2 =12      А ШІСТЬ ТА НА ДВА - ДВАНАДЦЯТЬ ЦЕ ЗНОВУ,
                     ШАНУЄМО, ДРУЖЕ, МИ РІДНУЮ МОВУ;
6 х 3 =18      А ШІСТЬ ТА НА ТРИ, ТО ЦЕ ВСІ ВІСІМНАДЦЯТЬ,
                     НЕ ГОЖЕ, НАМ ДІТИ, РІДНОГО ЦУРАТЬСЯ;
6 х 4=24       А ШІСТЬ НА ЧОТИРИ – ЦЕ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ,
                     ЖИВЕМО У ЗЛАГОДІ, ШАНІ І МИРІ;
6 х 5=30        А ШІСТЬ ТА НА П`ЯТЬ, ЗВІСНО ТРИДЦЯТЬ ЦЕ БУДЕ,
                      І МИ УКРАЇНЦІ -  ЩИРІ ВСІ  ЛЮДИ;
6 х 6=36        ШІСТЬ НА ШІСТЬ – ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ,  ДРУЗЯМ СЛАВНАЯ ВІСТЬ;
6 х 7=42        ШІСТЬ НА СІМ – СОРОК ДВА, КОЗАЦЬКАЯ СЛАВА ЖИВА;
6 х 8=48        ШІСТЬ НА ВІСІМ – ОТО Ж СОРОК ВІСІМ,   ТОЙ СОЛОВЕЙ ЗНАЄ У ЛІСІ;
6 х 9=54        ШІСТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – П`ЯТДЕСЯТ ЧОТИРИ,
                      ПІСНЮ МИ ЗАСПІВАЄМО ЩИРУ;
6 х10=60       ШІСТЬ НА ДЕСЯТЬ - ШІСТДЕСЯТ, ПРО ХЛОПЯТ-КОЗАЧАТ!



«Не дразните собак»

7 х 2 =14 СІМ НА ДВА – ЧОТИРНАДЦЯТЬ, НЕ ЗАБУДЬТЕ ПРИВІТАТЬСЯ;
7 х 3 =21 СІМ НА ТРИ - ДВАДЦЯТЬ ОДИН, ТИ УКРАЇНИ СЛАВНИЙ СИН;
7 х 4=28 СІМ НА ЧОТИРИ - ДВАДЦЯТЬ ВІСІМ, НЕ ЛАМАЙ ДЕРЕВА В ЛІСІ;
7 х 5=35 СІМ НА П`ЯТЬ -  ТРИДЦЯТЬ П`ЯТЬ, ТРЕБА ЗВІРІВ ЗАХИЩАТЬ;
7 х 6=42  СІМ НА ШІСТЬ – СОРОК ДВА, У ПРИРОДІ Є ДИВА;
7 х 7=49 СІМ НА СІМ – СОРОК ДЕВ`ЯТЬ, ВСІ ПТАХИ ПРО ЛІТО МРІЮТЬ;
7 х 8=56 СІМ НА ВІСІМ – П`ЯТДЕСЯТ ШІСТЬ, ДО ЇДАЛЬНІ ЛЕТИТЬ ГІСТЬ;
7 х 9=63 СІМ НА ДЕВ`ЯТЬ – ШІСТДЕСЯТ ТРИ, ТИ ГОСТИНЦІВ НАБЕРИ;
7 х10=70 СІМ НА ДЕСЯТЬ СІМДЕСЯТ, ПІДГОДУЄМО ЗВІРЯТ!



«Нас выбирают, мы выбираем…»

8 х 2 =16     ВІСІМ НА ДВА , ТО Є ДРУЗІ ШІСТНАДЦЯТЬ,
                                      БУДЕМО ЩИРО МИ З ВАМИ ВІТАТЬСЯ;
8 х 3 =24     ВІСІМ НА ТРИ,  ТО ВЖЕ ДВАДЦЯТЬ ЧОТИРИ,
                                      ЖИВИТЬ У ЗЛАГОДІ, ЖИВИТЬ У МИРІ;
8 х 4=32     ВІСІМ НА ЧОТИРІ, ЦЕ ЗНАЙ ТРИДЦЯТЬ ДВА,
                                      ВСЕСВІТ ОБІЙМИ ТОБІ ВІДКРИВА.
8 х 5=40     ВІСІМ НА П`ЯТЬ -  СОРОК, ЗНАЮТЬ УСІ,
                                      ВІДПОВІДЬ ШВИДКО ТИ ПОПРОСИ;
8 х 6=48     ВІСІМ НА ШІСТЬ – ЦЕЙ ПІДСУМОК ЗВІСНО,
                                      ГОЛОСНО СКАЖЕМО ВСІ – СОРОК ВІСІМ;
8 х 7=56     ВІСІМ НА СІМ         БУДЕ П`ЯТДЕСЯТ ШІСТЬ,
                                          ХТО НЕ ПРАЦЮЄ, ТОЙ І НЕ ЇСТЬ;
8 х 8=64    ВІСІМ НА ВІСІМ –   ШІСТДЕСЯТ ЧОТИРИ,
                                     ВИ ПРИБЕРИТЬ У СВОЇЙ КВАРТИРІ;
8 х 9=72     ВІСІМ НА ДЕВ`ЯТЬ – СІМДЕСЯТ ДВА, ЛИЧКО УМИВ
                 ТА ЧИСТА ГОЛОВА;
8 х10=80    ВІСІМ НА ДЕСЯТЬ  -  ВІСІМДЕСЯТ,
                    ГАРНЕ ОБЛИЧЧЯ У НАШИХ МАЛЯТ!


«Чунга-чанга»
9 х 2 =18      ДЕВ`ЯТЬ НА ДВА ЗНАЄМ ВІСІМНАДЦЯТЬ,
                     НЕ ГОДИТЬСЯ ТРУДНОЩІВ БОЯТЬСЯ;
9 х 3 =27      ДЕВ`ЯТЬ НА ТРИ – ЗВІСНО ДВАДЦЯТЬ СІМ,
                     ПОБАЖАЄМ УСПІХІВ УСІМ;
9 х 4=36      НУ А ДЕВ`ЯТЬ НА ЧОТИРИ ПЕВНО БУДЕ ТРИДЦЯТЬ ШІСТЬ,
                    НУ А ХТО ТРУДОЛЮБИВИЙ СМАЧНО ЇСТЬ;
9 х 5=45      ДЕВ`ЯТЬ НА П`ЯТЬ – БУДЕ СОРОК П`ЯТЬ,
                    ПОРАХУЕМ ТА ПОЧНЕМ СПІВАТЬ;
9 х 6=54      ДЕВ`ЯТЬ НА ШІСТЬ – П`ЯТДЕСЯТ ЧОТИРИ,
                    А ТЕПЕР ЗА НАС РАДІЙТЕ ЩИРО;
9 х 7=63      ДЕВ`ЯТЬ НА СІМ – ШІСТДЕСЯТ ТРИ, ПІСНЮ ЦЮ З СОБОЮ БЕРИ;
9 х 8=72      ДЕВ`ЯТЬ НА ВІСІМ - ТО ВЖЕ НЕ ДИВА,
                    КОЖЕН СКАЖЕ – ЦЕ СІМДЕСЯТ ДВА;
9 х 9=81      ДЕВ`ЯТЬ НА ДЕВ`ЯТЬ – ЗНАЄМ ЯК ОДИН,
                    ДРУЖНО СКАЖЕМ ВІСІМДЕСЯТ ОДИН;
9 х10=90     НУ, А ДЕВ`ЯТЬ ТА НА ДЕСЯТЬ ВІДПОВІСТИ ДУЖЕ ПРОСТО,
                    -  ДЕВ`ЯНОСТО!

«Частівки»
2 на 2 – то є 4!     
2 на 3 – вже маєм  6!
2 на 4 то є 8!
2 на 5 – то 10!
************
2 на 6 – то є 12!
2 на 7 – то 14!
2 на 8 – є 16,
2 на 9 – 18!
**********
2 на 1 – то є2
А 2 на 10 – 20!
Ой які ми молодці,
Таблиці множення знавці!
************
2 на 2 – то є 4!
2 на 3 – вже  маєм  6!
2 на 4 то є 8!
2 на 5 – то 10!
************
2 на 6 – то є 12!
2 на 7 – то 14!
2 на 8 – є 16,
2 на 9 – 18!
**********
2 на 1 – то є2
А 2 на 10 – 20!
Ой які ми молодці,
Таблиці множення знавці!
************
2 на 2 – то є 4!
2 на 3 – вже маєм 6!
2 на 4 то є 8!
2 на 5 – то 10!
************
2 на 6 – то є 12!
2 на 7 – то 14!
2 на 8 – є 16,
2 на 9 – 18!
**********
2 на 1 – то є2
А 2 на 10 – 20!
Ой які ми молодці,
Таблиці множення знавці!
************

Бігла трійка по доріжці,
На доріжці круглий знак!
І тоді вже добре знала,
Що в табличку так попала!
***********************
Та табличка невеличка,
Але трійок цілий склад!
Стала в чергу вона там,
Й розповім її я вам!
**************************
3 на 1 – то є 3!
3 на 2 то є аж 6!
3 на 3 – вже маєм 9,
3 на 4 – то 12!
****************************
3 на 5 – то є 15!
3 на 6 – то 18!
3 на 7 -  21,
3 на 8 – 24!
*************************
3 на 9 – 27,
розповім це я усім!
3 помножем ми на 10,
Будем мати – 30!
***************************
Бігла трійка по доріжці,
На доріжці круглий знак!
І тоді вже добре знала,
Що в табличку так попала!
***********************
Та табличка невеличка,
Але трійок цілий склад!
Стала в чергу вона там,
Й розповім її я вам!
**************************
3 на 1 – то є 3!
3 на 2 то є аж 6!
3 на 3 – вже маєм 9,
3 на 4 – то 12!
****************************
3 на 5 – то є 15!
3 на 6 – то 18!
3 на 7 -  21,
3 на 8 – 24!
*************************
3 на 9 – 27,
розповім це я усім!
3 помножем ми на 10,
Будем мати – 30!
***************************
Вважаю, що використання технології «Піснезнайка» одна з найсучасніших, яка дозволяє вчити дітей комфортно, легко, швидко, без психоемоційних стресів.
 



1 коментар: